село Росохи Тема: Історія села Росохи За високими горами, за дрімучими лісами, там, де хмари перечіпляються за вершечки ялин, а асфальт вважається цивилізаційною супер-новинкою, лежить село Росохи на річці Росошці. Крихітне - останній перепис зафіксував в Росохах лише 149 жителів. Рельєфне як культурист під час 'сушки': навіть назва села - і та з географією пов'язана. Росохи - це глибокі крутояри, цього в околицях вдосталь. Трястися по бездоріжжю в розпашілому бусику від http://www.castles.c...>Самбора (або від Старого Самбора - від нього сюди 18 км і година їзди) сюди туристам безсумнівно варто: оборонна маленька церква Різдва Богородиці - дивне свято для краєзнавчого ока. Не лише http://www.castles.c...>Сутківці, http://www.castles.c...>Жабиня чи http://www.castles.c...>Шарівка мали такі от сакральні міні-фортеці: в Бескиди теж колись навідувались вороги. Росохи - це такі http://www.castles.c...>Чесники-2, якщо ви розумієте, про що я. Вb горах все по-іншому. Гуцульська ґражда - втілення принципу 'мій дім - моя фортеця'. Бескидська, бойківська оборонна церква - щось з тієї ж опери. Була колись - і зараз такаж насуплена, оборонно-набурмосена. Вже як вирішили від ворогів оборонятися, то нікого й близько не підпустимо, навіть храм роздивитись не дамо. Тому доводиться безпорадно бігати навколо церковного муру, час від часу смішно підстрибуючи з фотоапаратом над головою - надія зробити нормальний кадр помирає вже тоді, коли бусик на Самбір заведе мотор. 'Нащо ж ви навіть церковний двір закриваєте?' - це я до місцевих жительок. 'Так аякже!' - а це вони до мене. І правда. Коли керосин і сірники продають у вільному доступі і без паспортів, піди вгадай, що в тих клятих туристів в кофрах від фотоапаратів. Приїдуть, попалять все, а селу потім розбиратися. Не годиться. Барикади - це краще. Все, що видно неозброєному драбиною туристу - велетенські контрфорси, що підпирають триверху, тридільну церквицю, дах з заломами - під бляхою (а ще кілька десятиліть тому тут був ґонт, церква ж датується то XV, то XVI ст.) і дуже скромну каркасну одноярусну дерев'яну дзвіницю з стінами, обшитими дошками (ХІХ ст.). Мури з ламаного каменю, до речі, татарів не пам'ятають: з'явилися не раніше XVIII ст. А що ви хочете? Он, поруч з закритою церквою є нова, теж Різдва Богородиці (теж закрита, але хоч без мурів) - радше капличка. Цікава, до речі, - по-своєму. http://stsambir.at.u... target='_blank'>Пишуть, з 1956 р. Для естетів є ще варіант: пішки на сусідню гору, звідти супер-вид на комплекс.
Хочете пораду, як потрапити всередину церкви? Кожної неділі і по всіх релігійних святах з 09 год до 12год буває відкритою. Тоді можна буде побачити муровану передвівтарну перегородку, найархаїчнішу з усіх вівтарних перегородок - в ній лише один отвір для царських врат.
|